Hra má rozšířit znalosti o vývoji konkrétního města, zábavně podat historická fakta, která ovlivnila jeho současnou podobu. Má rozvíjet schopnost práce s mapou a měřítkem a orientaci v prostoru. Zlepšovat a rozvíjet týmovou spolupráci. To vše při společné výpravě do ulic města, kde jsou připravena stanoviště s různými úkoly. Ze závěrečné diskuse ve třídě, by si měly děti odnést i názor na to, jaké prostory jsou jim příjemné a proč, a naopak.
Cílem je rozvíjet schopnost práce s mapou, orientace ve městě, podporovat týmovou spolupráci, rozšířit znalost historie města, ve kterém účastníci žijí a předat pár základních informací o tom, jak města vznikají a pochopit v souvislostech proč se mění. Děti jsou schopny si ze souvislostí utvořit názor na to, kdy je dobré historické hodnoty chránit, a v čem tyto hodnoty spočívají, ale také kdy je třeba, aby se město nově rozvíjelo.
*****
Podrobný popis lekce s metodickým komentářem k jednotlivým aktivitám a výkladu problematiky naleznete v příloze.
Projekt byl pilotně zkoušen na ZŠ Dukelská, Strakonice.
*****
Eva Vondrášková • Vojtěch Homolka • Zdeněk Hromádka
Materiál vznikl v rámci projektu Architekti ve škole po vedením a za podpory: Ing. arch. Kristýny Staré, Ing. arch. Aleše Hamhaltera, Ing. arch. Ondřeje Teplého, Mgr. Josefa Čevory.
Vypracováno v rámci studentského workshopu (za podpory SGS12/204/OHK1/3T/15, FA ČVUT a Nadace české architektury) na FA ČVUT v zimním semestru 2014/2015, který vznikl jako součást dlouhodobého projektu „Architektura ve vzdělávání“ – Architekti ve škole.
Editace: Mgr. Zuzana Pechová, Ph.D., Ing. arch. Kristýna Stará
Dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.