Následující aktivita ukazuje dětem, že spolužáci ve třídě jsou si velmi blízko - doslova. Jako demonstrace je použita detailní mapa části města, ve které žijí a na ní je označeno několik adres spolužáků. Žáci se snaží najít nejkratší cestu ke kamarádovi ze třídy tím, že spojí vyznačené body na mapě. Aktivita je obměnou oblíbených bludišť, které děti rády řeší.
Děti hledají nejbližší cestu ke kamarádům z daného bodu (jejich bydliště). Děti se tak seznamují s mapou, orientací v ní a základními geografickými prvky i orientačními body.
*****
Podrobný popis lekce s metodickým komentářem k jednotlivým aktivitám a výkladu problematiky naleznete v příloze.
*****
Autoři: Kristýna Heršálková
Materiál vznikl za podpory projektu Architekti ve škole v zastoupení Ing. arch. Kristýny Staré, Fakulty přírodovědně-humanitní a pedagogické TUL a Nadace české architektury jako součást dlouhodobého projektu „Architektura ve vzdělávání“ – Architekti ve škole.
Editace: Mgr. Zuzana Pechová, Ph.D., Ing. arch. Kristýna Stará
Dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.
Mateřská škola, Střední škola / Gymnázium, Základní škola | 28.09. 2021