Tato hra se zaměřuje na vytváření mapy. Žáci si zahrají na kartografy, a na základě nalezeného kousku mapy se ji snaží dotvořit k obrazu svému, musí však dotvořit město dle určitých zákonitostí. Danému městu pak mohou také vymyslet název. Do mapy mají za úkol dolepit nejméně 6 topografických značek, které si připomněli v předchozí aktivitě a umístit je tam, kde by je v běžném životě nalezli, například zřícenina bude někde na kopci v lese či na osamoceném místě, kdežto železniční zastávka bude umístěna u železniční tratě apod. Topografické značky mají nakopírované kdys pozici.
Žák si rozšiřuje plošnou představivost a tvořivost. Žák se seznamuje s povoláním kartografa, a zkouší si jeho náplň práce v praxi. Žáci si uvědomují zobrazování objektů v mapě shora, zakreslují půdorys budov atd. Využívají mapové značky, především liniové (silnice, železnice, řeka,…). Žáci se zamýšlejí nad tím, kam umístí důležité objekty do své mapky.
*****
Podrobný popis lekce s metodickým komentářem k jednotlivým aktivitám a výkladu problematiky naleznete v příloze.
*****
Autoři: Šárka Jiroušová
Materiál vznikl za podpory projektu Architekti ve škole v zastoupení Ing. arch. Kristýny Staré, Fakulty přírodovědně-humanitní a pedagogické TUL a Nadace české architektury jako součást dlouhodobého projektu „Architektura ve vzdělávání“ – Architekti ve škole.
Editace: Mgr. Zuzana Pechová, Ph.D., Ing. arch. Kristýna Stará
Dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní