Tato výtvarná hra seznamuje žáky s architekturou hradů a zámků. Formou skupinové práce (hry) žáci propojují vizuální pohled s topografickou mapou. Žáci vytvoří skupiny – v každé je obrázek topografické mapy, fotka zámku/hradu a název zámku/hradu. Tato aktivita podněcuje fantazii a představivost a zároveň spolupráci ve skupině.
Tato výtvarná hra podněcuje vizuální myšlení žáků. Chceme žáky seznámit s topografickou mapou a zároveň jim propojit mapu s konkrétní architekturou (fotografií). Cílem je, aby si žák uvědomil, že každá stavba má svůj půdorys.
*****
Podrobný popis lekce s metodickým komentářem k jednotlivým aktivitám a výkladu problematiky naleznete v příloze.
*****
Autoři: Eva Jírová
Materiál vznikl za podpory projektu Architekti ve škole v zastoupení Ing. arch. Kristýny Staré, Fakulty přírodovědně-humanitní a pedagogické TUL a Nadace české architektury jako součást dlouhodobého projektu „Architektura ve vzdělávání“ – Architekti ve škole.
Editace: Mgr. Zuzana Pechová, Ph.D., Ing. arch. Kristýna Stará
Dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní