Jak vidí pták

01.12. 2017 Eva Jírová
Stupeň školy: Základní škola
Klíčová slova: BudovyMapaOrientaceKulturní krajinaKulturní dědictví
Ohodnoťte kvalitu metodiky:

Poznávám zámek a hrad aneb jak vidí pták

Tato výtvarná hra seznamuje žáky s architekturou hradů a zámků. Formou skupinové práce (hry) žáci propojují vizuální pohled s topografickou mapou. Žáci vytvoří skupiny – v každé je obrázek topografické mapy, fotka zámku/hradu a název zámku/hradu. Tato aktivita podněcuje fantazii a představivost a zároveň spolupráci ve skupině. 

Tato výtvarná hra podněcuje vizuální myšlení žáků. Chceme žáky seznámit s topografickou mapou a zároveň jim propojit mapu s konkrétní architekturou (fotografií). Cílem je, aby si žák uvědomil, že každá stavba má svůj půdorys.

*****

Podrobný popis lekce s metodickým komentářem k jednotlivým aktivitám a výkladu problematiky naleznete v příloze.

Metodiky ke stažení
Metodiky ke stažení
metodický list

Výstupy projektu

Poznámky

*****

Autoři: Eva Jírová

Materiál vznikl za podpory projektu Architekti ve škole v zastoupení Ing. arch. Kristýny Staré, Fakulty přírodovědně-humanitní a pedagogické TUL a Nadace české architektury jako součást dlouhodobého projektu „Architektura ve vzdělávání“ – Architekti ve škole.

Editace: Mgr. Zuzana Pechová, Ph.D., Ing. arch. Kristýna Stará

Licence Creative Commons

Dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní

Související metodiky a návody


Je dům stroj na bydlení?

Střední škola / Gymnázium, Základní škola | 21.12. 2015


Proměny mého města

Střední škola / Gymnázium, Základní škola | 05.04. 2015