Prostřednictvím této aktivity žáci rozdíl mezi panelovým, činžovním a rodinným domem. Pomocí výtvarné hry, která je založena na principu otisku netradičního materiálu, si žáci uvědomí, jak jednotlivé stavby vypadají v noci, tzn., když je venku tma a v oknech se svítí.
Cílem této výtvarné hry je uvědomění si prostoru, který nás obklopuje. Žáci se seznámí s druhy staveb, dokážou popsat rozdíl mezi rodinným a panelovým domem a uvědomí si, v čem se liší bydlení v těchto domech. Žáci dokážou vysvětlit pojem sídliště.
Z hlediska výtvarného je cílem hra s rytmem a hustotou.
*****
Podrobný popis lekce s metodickým komentářem k jednotlivým aktivitám a výkladu problematiky naleznete v příloze.
*****
Autoři: Veronika Netíková
Materiál vznikl za podpory projektu Architekti ve škole v zastoupení Ing. arch. Kristýny Staré, Fakulty přírodovědně-humanitní a pedagogické TUL a Nadace české architektury jako součást dlouhodobého projektu „Architektura ve vzdělávání“ – Architekti ve škole.
Editace: Mgr. Zuzana Pechová, Ph.D., Ing. arch. Kristýna Stará
Dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní