Blog

Distrikt a Architektura ve vzdělávání

Distrikt: Kodanizace jako způsob budování nejlepšího města na světě Zajímá-li Vás město Kodaň a jeho plány na budoucí rozvoj v rozhovoru s dánským architektem Bo Christiansenem, poslechněte si páteční vysílání rádia Wave a pořadu Distrikt. Dozvíte se i o tom, co brzdí česká města slovy architekta Martina Klody, ale i o tom, jak jejich budoucnost vidí studenti workshopu vedeného platformou Architekti ve škole, kteří koncem zimního semestru prezentovali výsledky svých prací na téma, jak dětem zprostředkovávat rozličná témata o architektuře, urbanismu, vztahu k městu a krajině obecně, ale mnohá další. Více na: "Architektura ve vzdělávání", "

AVV, pokračujeme!

Architektura je komplexním oborem spojujícím estetické, technické a kulturní znalosti a dovednosti. Je nedílnou součástí našeho životního prostředí, odráží hodnoty jednotlivců i společnosti a ovlivňuje kvalitu života, naše chování a postoje. Vzdělávání v širším tématu architektury (kulturního prostředí) nás vedou k uchopení komplexnosti vztahů člověka a prostředí, respektive k poznání významu udržitelného rozvoje či odpovědnosti za jednotlivé počiny a k účasti na utváření kulturního prostředí. Architektura ve vzdělávání - workshop se studenty FA ČVUT a FP TUL S koncem 20. století se začíná v evropském kontextu dostávat větší pozornosti povaze a významu kvality našeho prostředí, a krajiny obecně, jež se promítají do textů jednotlivých mezinárodních úmluv a dalších dokumentů z nich vyplývajících. V návaznosti 

Architekti v Plzni VIII

I v letošním roce (25.11 a 27.11. 2014) jsme v Plzni spolupracovali na projektu Kreativní demokratická škola:Pěstuj prostor, jehož účelem je podpořit vztah žáků a studentů k prostředí města, ve kterém žijí. Úkolem zapojených žáků je vybrat si téma ve veřejném prostoru, ke kterému mají osobní vztah. Žáci pracují v týmech fugujících na demokratických principech a v průběhu programu se seznamují s postupy plánování projektů, či se učí komunikaci s úřady i odborníky. Svou činnost pak aktivně komunikují s veřejností a na závěr svůj projekt prezentují před odbornou porotou. Přínosem programu pro město jsou náměty na řešení konkrétních problémů ve veřej­ném prostoru, ale u žáků a studentů se zvyšuje motivace a schopnost zajímat se o problémy sv...

Architektura ve vzdělávání jako projekt!

(17. října 2014) Praha Architekti ve škole se připojili k iniciativě založené na osvětové činnosti začleňování architektury do všech stupňů českého vzdělávacího systému. Nejen v souvislosti s Memorandem „Architektura ve vzdělávání“, ale také jako další z řady projektů vznikla spolupráce s Katedrou primárního vzdělávání Fakulty přírodovědně-humanitní a přírodovědecké TUL. Projekt, jako součást širšího dlouhodobého projektu Architektura ve vzdělávání, reaguje na současnou situaci vzdělávání v tématech spojených s tvorbou kulturního prostředí a potřebu změny popsané v memorandu „Architektura ve vzdělávání“, jenž je výsledkem společného úsilí organizací Architekti ve škole, Nadace Proměny, o.p.s. Plzeň 2015, ARCHIP a České komory architektů, a které vzniklo v návaznosti na dubnové mezioborové setkání v Plzni v rámc...