Noční město

01.12. 2017 Veronika Netíková
Stupeň školy: Základní škola
Klíčová slova: KrajinaProstor kolem násMěstoBudovySmyslyProstředí
Ohodnoťte kvalitu metodiky:

Prostřednictvím této aktivity žáci rozdíl mezi panelovým, činžovním a rodinným domem. Pomocí výtvarné hry, která je založena na principu otisku netradičního materiálu, si žáci uvědomí, jak jednotlivé stavby vypadají v noci, tzn., když je venku tma a v oknech se svítí.

Cílem této výtvarné hry je uvědomění si prostoru, který nás obklopuje. Žáci se seznámí s druhy staveb, dokážou popsat rozdíl mezi rodinným a panelovým domem a uvědomí si, v čem se liší bydlení v těchto domech. Žáci dokážou vysvětlit pojem sídliště.

Z hlediska výtvarného je cílem hra s rytmem a hustotou.

*****

Podrobný popis lekce s metodickým komentářem k jednotlivým aktivitám a výkladu problematiky naleznete v příloze.

Metodiky ke stažení
Metodiky ke stažení
metodický list

Výstupy projektu

Poznámky

*****

Autoři: Veronika Netíková 

Materiál vznikl za podpory projektu Architekti ve škole v zastoupení Ing. arch. Kristýny Staré, Fakulty přírodovědně-humanitní a pedagogické TUL a Nadace české architektury jako součást dlouhodobého projektu „Architektura ve vzdělávání“ – Architekti ve škole.

Editace: Mgr. Zuzana Pechová, Ph.D., Ing. arch. Kristýna Stará

Licence Creative Commons

Dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní

Související metodiky a návody


Pilíř, Sídla k žití

Střední škola / Gymnázium, Základní škola | 23.09. 2021


Teplo domova

Mateřská škola | 17.03. 2015


Já a moje město

Střední škola / Gymnázium, Základní škola | 05.04. 2015